Joga medyczna- najlepsze lekarstwo na stres oraz droga do lepszego samopoczucia

Napisane przez

Życie codzienne przynosi mnóstwo nerwowych sytuacji, chroniczny stres, głośne dźwięki, migające światła, frustrujące myśli, a nawet kolorowe reklamy – wszystko to aktywizuje współczulny układ nerwowy. Jest to układ odpowiedzialny za reakcje organizmu niezależne od naszej woli (rytm serca, rozszerzenie źrenic, potliwość) gdy jest pobudzony, organizm cały czas nastwiony jest na walkę- rytm serca przyspiesza, wzrasta ciśnienie, pogarsza się trawienie. Joga aktywuje układ przywspółczulny, pewnego rodzaju hamulec, pomagając tym samym uspokoić ciało i umysł oraz zredukować poziom kortyzolu, hormonu stresu, we krwi.

 

Każdy z nas ma inną siłę odporności na stres, czyli zdolność do reagowania na grożące mu niebezpieczeństwa. Stres jest czynnikiem neurotoksycznym, którego skutkami są depresja, lęk, nałogi, chroniczne stany zapalne, choroby jelit, zapalenie stawów i podwyższony poziom cukru we krwi, nadciśnienie. Stres i towarzyszący mu niezdrowy styl życia mogą być pośrednią lub bezpośrednią przyczyną nawet 80% wszystkich chorób.

Praktykowanie jogi pozwala, naszemu ciału odzyskać aktywność i korzystać z istniejących w nim, zapomnianych pokładów energii. W przeciwieństwie do większości popularnych sportów, w których wysiłek nie jest procesem zharmonizowanym. Stawiając na rozwój pewnych partii mięśni zaniedbujemy inne lub skupiając się na ćwiczeniach rozluźniających pomijamy wysiłek siłowy. Joga skupia się na zbalansowanej pracy ze wszystkimi partiami ciała. Taka gruntowna uwaga skierowana na organizm jako całość oraz skupiona koncentracja na równomiernym oddechu sprawiają, że wszystkie narządy powoli odzyskują stan równowagi.

W ostatnich latach joga medyczna cieszy się rosnącą popularnością, ponieważ ma ona pozytywny wpływ na zdrowie zarówno fizyczne jak i psychiczne. Łagodny i harmonijny sposób wprowadzania ćwiczeń pozwala uwzględnić wszelkie choroby i indywidualny stan ćwiczącego tak aby w bezpieczny sposób przywracać zdrowie. Niezależnie od tego, czy traktujemy jogę jako formę relaksu, jako ćwiczenia rozciągające, sposób medytacji czy też mamy po prostu ochotę spróbować tych ćwiczeń, nie musimy długo czekać, by odczuć pierwsze pozytywne efekty.

Wpływ jogi na nasze ciało

  • Ciśnienie krwi –u osób z nadciśnieniem regularne ćwiczenie jogi powoduje jego obniżenie
  • Wolniejsze tętno – joga jest skutecznym sposobem na zwolnienie rytmu serca. Jest to trening, dzięki któremu jest ono bardziej wytrzymałe na wysiłek.
  • Krążenie – joga poprawia krążenie krwi. Dzięki czemu organizm jest lepiej dotleniony i odżywiony
  • Układ oddechowy – ćwiczenia jogi sprzyjają głębszemu i regularnemu oddechowi.
  • Odporność – zaobserwowano, że osoby praktykujące jogę mają silniejszy układ immunologiczny.
  • Metabolizm – joga przyczynia się do zachowania optymalnej masy ciała.
  • Starzenie się – poprzez stymulację procesów detoksykacji ciała, joga przyczynia się do opóźnienia procesów starzenia.
  • Postawa – joga uczy świadomości ciała, co pomaga w utrzymaniu prawidłowej, zrównoważonej i stabilnej postawy ciała.
  • Nastrój – Dbanie o swoje ciało, koncentracja na wnętrzu poprawia ogólne samopoczucie
  • Spokój – Praktyka jogi skutecznie i długofalowo wycisza umysł.

System hormonalny – praktyka jogi wspomaga funkcjonowanie narządów odpowiedzialnych za wytwarzanie hormonów. Niektóre pozycje, stymulują przysadkę i tarczycę. Odpowiednia produkcja hormonów zapewnia lepsze zdrowie fizyczne i emocjonalne.

BACK2HEALTH
ul.Szczęśliwicka 54 lok. U1 
02-353 Warszawa Ochota

GODZ. OTWARCIA:
poniedziałek – piątek: 8.00 – 20.00

KONTAKT
telefon. +48 506 190 577
e-mail: kontakt@back2health.pl

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.

Ok