template="back2health";

Praca przy komputerze bez bólów kręgosłupa? Czy osteopata może Ci w tym pomóc?

Wykonywanie pracy wymagającej długotrwałego siedzenia w jednej pozycji wpływa niekorzystnie na stan zdrowia. Ostatnie miesiące pracy zdalnej pokazują jak wiele osób cierpi z powodu dolegliwości bólowych kręgosłupa. Niestety nie dotyczy to tylko dorosłych. Zauważa się pogorszenie stanu zdrowia wśród coraz młodszych osób, ponieważ po zajęciach szkolnych młodzież często wybiera odpoczynek bierny, zamiast aktywności fizyczne. 

 

Zadaj sobie zatem kilka pytań: 

  • Czy odczuwasz ból kręgosłupa siedząc przy komputerze lub po całym dniu pracy?
  • Czy po dłuższym siedzeniu, ciężko Ci wstać ze względu na ból stawów kolanowych?
  • Czy po stresującej pracy przy komputerze odczuwasz często ból głowy ?
  • Czy masz spięte mięśnie karku, drętwieją Ci ręce?
  • Czy pomimo bólu, kontynuujesz pracę?
  • Czy masz wrażenie, że Twoje krzesło jest niedostosowane do Twoich potrzeb a komputer stoi na biurku po skosie?

 

Jeśli odpowiedziałeś pozytywnie na chociaż jedno pytanie, powinieneś się zastanowić nad tym, czy nadal chcesz żyć w bólu, czy może chcesz zmienić coś w swoim życiu i poprawić jego komfort. 

Podczas pracy biurowej mamy do czynienia z wysiłkiem statycznym, podczas którego dochodzi do wzmożonego napięcia mięśni, co z czasem  powoduje ich przykurcz. Naczynia krwionośne zostają uciśnięte, co z kolei zmniejsza dotlenienie i odżywienie mięśni. Zamiast łykać kolejne leki przeciwbólowe, przede wszystkim należy zastosować leczenie zachowawcze, do którego zalicza się fizjoterapię i osteopatię. Nasz zespół osteopatów w Back2health może Ci pomóc w walce z bólem.

 

Co można zrobić, żeby zapobiegać skutkom długotrwałej pozycji siedzącej?  

Nie bez przyczyny, szesnastowieczny lekarz królów Polski, Wojciech Oczko, uważał, że ,,Ruch może zastąpić wszystkie lekarstwa, ale żadne lekarstwo nie jest w stanie zastąpić ruchu.'' Zdecydowanie najważniejsze wydają się być przerwy w siedzeniu niż sama pozycja. Staraj się jak najczęściej wstawać i chodzić. Jeśli nie ma takiej możliwości, wykonuj proste ćwiczenia, które możesz wykonać w pozycji siedzącej. Oto przykładowe ćwiczenia, które możesz wykonywać w domu i pracy w trakcie przerwy. 

 

ROZCIĄGANIE MIĘŚNI DŹWIGACZY ŁOPATEK

ROZCIĄGANIE MIĘŚNI SZYI

ROZCIĄGANIE PRZEDNIEJ STRONY KLATKI PIERSIOWEJ

ROZCIĄGANIE POWIĘZI SZYJNEJ I MIĘŚNI SZYI

W jaki sposób może pomóc osteopata?

 

  • Długotrwałe siedzenie powoduje zgarbioną pozycję, dającą ucisk na trzewia, co w efekcie przekłada się na problemy z wypróżnianiem, zaparcia, wzdęcia oraz problemy z trawieniem pokarmu. Przykrą dolegliwością z tym związaną są niekiedy hemoroidy. Osteopata wykorzystując m.in. techniki wisceralne, może złagodzić problemy trawienne i pomóc zmniejszyć napięcie w obrębie brzucha.
  • Pozycja przy komputerze sprzyja przyjmowaniu nieprawidłowej pozycji. Ból i napięcie mięśni karku, zaburza często ruchomość kręgosłupa szyjnego. Osteopata rozluźniając mięśnie i powięź tej okolicy, mobilizując stawy kręgosłupa i pracując technikami na układzie autonomicznym może zmniejszyć napięcie mięśni i zwiększyć ruchomość kręgosłupa szyjnego.
  • Długotrwałe przyjmowanie nieskorygowanej pozycji siedzącej, może powodować wzmożone napięcie i przykurcze mięśni klatki piersiowej i powięzi przedniej szyi. Dochodzi do zaburzenia ruchomości stawów kręgosłupa piersiowego i żeber oraz przepony. Co się z tym wiąże, zmniejsza się pojemność oddechowa płuc i pogarsza wydolność organizmu. Trudniej się oddycha, szybciej się męczysz. Osteopata poprzez techniki manualne może zwiększyć ruchomość stawów kręgosłupa piersiowego oraz rozluźnić mięśnie przedniej części tułowia. Pracując technikami drenażowymi w obszarze klatki piersiowej i żeber, może zwiększyć przepływ krwi w mięśniach oddechowych, a co za tym idzie zwiększyć ich odżywienie. Nauka ćwiczeń oddechowych przez naszych terapeutów wpłynie pozytywnie na zmniejszenie stresu wywołanego długotrwałym przebywaniem w zamkniętym pomieszczeniu.
  • Brak ruchu, duża masa ciała, nieprawidłowo dobrane krzesło, czy zbyt nisko ustawiony komputer na biurku, będą zaburzały krzywizny kręgosłupa. Pozycja statyczna będzie zmniejszała odżywienie krążków międzykręgowych, doprowadzając do ich dehydratacji, czyli odwodnienia. Z czasem pojawić się może dyskopatia, która uciskając na nerw rdzeniowy przyczyni się do silnych dolegliwości bólowych kręgosłupa i kończyn. Osteopata poprzez:
  • terapię drenażową, naczyniową, usprawniającą krążenie w krążkach międzykręgowych, 
  • terapię manualną mobilizującą stawy kręgosłupa, 
  • terapię powięziową rozluźniającą mięśnie przykręgosłupowe, bądź mięśnie antagonistyczne, 
  • neuromobilizacje,
  • terapię trzewną,
  • inne terapie,
  • pokaz odpowiednich ćwiczeń, 
  • sugestie związane ze zmianą sposobu żywienia, może w znaczący sposób opóźnić procesy zwyrodnieniowe krążka międzykręgowego i zmniejszyć ból pacjenta pracującego w pozycji siedzącej.
  • Stres związany z pracą biurową może powodować ból głowy, migreny, zaburzenia psychosomatyczne. Osteopata m.in. poprzez terapię czaszkowo-krzyżową może w znaczący sposób pomóc w tych dysfunkcjach.

Nasi terapeuci, po wnikliwym badaniu, zastosują odpowiednie leczenie i pomogą w doborze odpowiednich ćwiczeń. Podsumowując, pamiętajcie, że pracując w pozycji siedzącej, najważniejsza jest profilaktyka dolegliwości bólowych kręgosłupa. Regularna aktywność fizyczna, redukcja masy ciała, zbilansowana dieta, dobry sen i zmniejszenie stresu wpłyną pozytywnie na Twoje zdrowie.

 

BACK2HEALTH
ul.Szczęśliwicka 54 lok. U1 
02-353 Warszawa Ochota

GODZ. OTWARCIA:
poniedziałek – piątek: 8.00 – 20.00

KONTAKT
telefon. +48 506 190 577
e-mail: kontakt@back2health.pl

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.

Ok