template="back2health";

Trening w trakcie upałów? Jak bezpiecznie ćwiczyć?

Ostatnio przez Polskę przechodzi fala upałów.  Czy zatem powinniśmy się męczyć i ćwiczyć w taką pogodę? Jak podkreślają lekarze,fizjoterapeuci, wysokiej temperatury nie należy lekceważyć, bo uprawianie sportów w pełnym słońcu może grozić odwodnieniem, zasłabnięciem czy udarem cieplnym. Jednak przerwanie systematycznie uprawianych aktywności na świeżym powietrzu, bądź ćwiczeń zalecanych przez fizjoterapeutów, może skutkować pogorszeniem wydolności fizycznej i zaostrzeniem dolegliwości bólowych. Co zatem powinniśmy wiedzieć, żeby nie zrobić sobie krzywdy ?

  • Najlepiej jest wykonywać aktywności fizyczne w cieniu ( np. lesie) rano, bądź wieczorem, kiedy jest chłodniej.
  • Powinniśmy przyjmować 2 razy więcej płynów niż normalnie, najlepiej płyn izotoniczny (polecamy domowy, zdrowy napój izotoniczny: 9 g soli kuchennej wymieszać w 1l letniej wody, dodać sok z 1 cytryny, pomarańczy, limonki,czy grapefruita, wymieszać).
  • Należy pamiętać o nakryciu głowy i dostosowaniu stroju do panujących warunków pogodowych.
  • Należy powoli zwiększać intensywność i czas ćwiczeń (dzięki prawidłowej aklimatyzacji mniej będziemy się pocić, zmniejszy się tętno i temperatura skóry).
  • Należy słuchać swojego ciała, nie trenować "do upadłego".
  • Po wysiłku, należy zapewnić czas na regenerację
  • W przypadku niepokojących objawów, takich jak zawroty głowy, większa duszność, osłabienie, należy natychmiast przerwać trening.

Pamiętajmy, że ta kwestia dotyczy również uprawiania sportu w słabo wentylowanych pomieszczeniach, w których bywa o wiele cieplej, niż zazwyczaj. W przypadku pacjentów, którym zaleca się regularne ćwiczenia, a mają przewlekłe problemy kardiologiczne, czy źle tolerują wysokie temperatury, polecamy treningi pod okiem wykwalifikowanych trenerów, w pomieszczeniu klimatyzowanym w naszej klinice.
Każdy nowy dzień to okazja, aby stać się silniejszym, lepiej jeść, żyć zdrowiej i być lepszą wersją siebie. Pamiętaj, że zacząć ćwiczyć możesz w każdym momencie, nawet jeśli za oknem leje się żar z nieba. Jeśli nie wiesz jak zacząć, zapraszamy do naszej kliniki.

BACK2HEALTH
ul.Szczęśliwicka 54 lok. U1 
02-353 Warszawa Ochota

GODZ. OTWARCIA:
poniedziałek – piątek: 8.00 – 20.00

KONTAKT
telefon. +48 506 190 577
e-mail: kontakt@back2health.pl

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.

Ok