I. Postanowienia ogólne
II. Cel, rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
III. Struktura organizacyjna podmiotu leczniczego. Organizacja i zadania poszczególnych jednostek zakładu leczniczego
IV. Organizacja i przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
V. Zasady prowadzenia oraz opłata za udostępnienie dokumentacji medycznej
VI. Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne
VII. Postanowienia końcowe
§ 1. „Back2Health” Krzysztof Krzystyniak, działa w szczególności w oparciu o przepisy:
§ 2. „Back2Health” Krzysztof Krzystyniak z siedzibą w Warszawie, przy ul. Szczęśliwickiej 54/U1, działa na podstawie wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą; Nr księgi rejestrowej: 000000248602, organ rejestrowy: Wojewoda Mazowiecki.
§ 3. „Back2Health” Krzysztof Krzystyniak posiada wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Leczniczej, NIP: 6922479600 , REGON: 022520165 .
§ 4. Podmiot leczniczy wykonuje swoją działalność leczniczą w zakładzie leczniczym „Back2Health” Krzysztof Krzystyniak, zwanym dalej „Back2Health”.
§ 5. Siedzibą podmiotu leczniczego jest miasto stołeczne Warszawa, ul. Szczęśliwicka 54/U1 Warszawa.
§ 6. Miejscem udzielania świadczenia zdrowotne są pomieszczenia mieszczące się pod adresem: ul. Szczęśliwicka 54/U1 02-353 Warszawa
§ 7. 1. Celem „Back2Health” jest prowadzenie działalności fizjoterapeutycznej w zakresie przywracania, poprawiania i zachowania zdrowia Pacjentów, w szczególności w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych polegających na działaniach usprawniających, które służą zachowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia Pacjentom niewymagającym opieki stacjonarnej i całodobowej.
§ 7. 2. Podmiot leczniczy udziela świadczeń w rodzaju:
§ 7. 3. Świadczenia zdrowotne udzielanie są w szczególności w zakresie:
§ 7. 4. Ponadto w placówce:
§ 7. 5. Dodatkowo w „Back2Health”:
§ 7. 6. Szczegółowy zakres świadczonych usług znajduje się na stronie www.back2health.pl w zakładce „Usługi”.
§ 8. Strukturę organizacyjną „Back2Health” stanowi jednostka organizacyjna w Warszawie
§ 9. 1. Do zadań jednostki organizacyjnej należą w szczególności:
realizacja świadczeń zdrowotnych;
inicjowanie działań służących skuteczniejszej realizacji zadań „Back2Health”;
prowadzenie baz danych niezbędnych do wykonywania działalności leczniczej;
przestrzeganie przepisów RODO;
rozpatrywanie spraw Pacjentów;
realizacja zadań przypisanych podmiotom leczniczym.
§ 9. 2. W placówce „Back2Health”:
§ 10. 1. Zakres czynności Pracowników określa umowa o pracę albo zlecenie oraz wykaz obowiązków.
§ 10. 2. Zakres czynności osób współpracujących określa umowa o współpracę.
§ 10. 3. Pracownicy i osoby współpracujące obowiązane są współdziałać w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego działania i udzielania świadczeń zdrowotnych w podmiocie leczniczym.
§ 11. W ramach jednostki organizacyjnej Back2Health prowadzony jest monitoring pomieszczenia ogólnodostępnego. Kamera rejestrująca obraz i dźwięk włączana jest w dniach i godzinach przyjmowania oraz zamknięcia jednostki. Zamontowany system nie monitoruje pracowników, osób współpracujących ani Pacjentów w gabinetach i toaletach.
§ 12. Podmiotem kieruje i reprezentuje na zewnątrz właściciel.
§ 13. 1. Back2Health organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający Pacjentom najdogodniejszą formę, uwzględniając wymogi określone przepisami prawa, w szczególności w zakresie przestrzegania praw pacjenta, oraz zasady wynikające z procedur i standardów medycznych.
§ 13. 2. Back2Health, Pracownicy i osoby współpracujące zobowiązane są do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji związanych z Pacjentem uzyskanych w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
§ 14. 1. Jednostka organizacyjna Back2Health otwarta jest w następujących dniach i godzinach:
§ 14. 2. Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach określonych w ust. 1, w terminie i czasie wcześniej ustalonym z Rejestracją.
§ 15. 1. Pacjenci są rejestrowani i przyjmowani na pierwszą wizytę za pośrednictwem Rejestracji według kolejności zgłoszenia:
§ 15. 2. W czasie rejestracji Pacjent zobowiązany jest podać następujące dane, wymagane art. 25ustawy o prawach pacjenta:
nazwisko i imię (imiona),
datę urodzenia,
adres miejsca zamieszkania,
numer PESEL, jeżeli został nadany, w przypadku noworodka – numer PESEL matki, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL – rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość,
w przypadku gdy Pacjentem jest osoba małoletnia, całkowicie ubezwłasnowolniona lub niezdolna do świadomego wyrażenia zgody – nazwisko i imię (imiona) przedstawiciela ustawowego oraz adres jego miejsca zamieszkania.
§ 15. 3. Dodatkowo Pacjent informuje o rodzaju choroby, o ile informacja ta jest niezbędnado wybrania adekwatnego specjalisty. W przypadku konieczności dokonania zmiany fizjoterapeuty dokonuje tego Rejestracja, zgodnie z przekazanymi zaleceniami.
§ 16. 1. Kolejna wizyta umawiana jest w Rejestracji.
§ 16. 2. W przypadku niemożliwości realizacji ustalonej wizyty, Back2Health zobowiązuje się do wyznaczenia kolejnej wizyty w najbliższym możliwym terminie.
§ 17. 1. Przeprowadzenie badania lub udzielenie innego świadczenia zdrowotnego poprzedza
wyrażenie zgody przez Pacjenta, w tym Pacjenta małoletniego, który ukończył 16 lat.
§ 17. 2. Pacjent, w tym małoletni po ukończeniu 16 roku życia, ma prawo do uzyskania wszelkich informacji umożliwiających podjęcie świadomej zgody na świadczenie.
§ 18. 1. Pacjent do momentu ukończenia 18 roku życia korzysta ze świadczeń zdrowotnych jedynie w obecności przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego.
§ 18. 2. Pacjent może być przyjęty na planową wizytę w obecności opiekuna faktycznego, o ile przedstawiciel ustawowy wyrazi na to zgodę w formie pisemnej.
§ 18. 3. Pacjent pomiędzy 16 a 18 rokiem życia może być przyjęty bez przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego, o ile przedstawiciel ustawowy wyrazi na to pisemną zgodę.
§ 19. 1. Pacjent zobowiązany jest do udzielenia pełnych i wyczerpujących informacji, w szczególności o przeciwskazaniach lub innych okolicznościach mogących mieć wpływ na planowaną terapię. Pacjent obowiązany jest również do poinformowania o zasięgniętych opiniach u innych specjalistów, o ile jest to niezbędne do realizacji terapii.
§ 19. 2. Przed przystąpieniem do terapii Back2Health przeprowadza wywiad oraz wstępne badania funkcjonalne, które podlega wpisowi w dokumentacji medycznej Pacjenta. Prowadzący wywiad i badanie z ramienia Back2Health, określa cel terapii optymalny dla Pacjenta oraz metodykę procesu terapeutycznego, dążąc do maksymalnej poprawy stanu zdrowia Pacjenta, oraz jego sprawności psychoruchowej.
§ 19. 3. Terapia prowadzona jest w trakcie całego procesu, od pierwszej do ostatniej wizyty. Pacjentowi przysługuje prawo czynnego udziału zarówno w określaniu celu terapii, jak i metodyki jej prowadzenia.
§ 19. 4. Planując terapię uwzględnia się wszelkie uwagi i sugestie pacjenta dotyczące stanu jego zdrowia, sprawności psychomotorycznej oraz dokumentację medyczną przedstawioną przez Pacjenta.
§ 20. 1. W uzasadnionych przypadkach Pacjent zostanie poinformowany o konieczności wykonania dodatkowych badań, w tym konieczności przeprowadzania pogłębionej diagnostyki lekarskiej.
§ 20. 2. Pacjent zobowiązany jest do poddania się badaniu innego specjalisty, jeżeli zdaniem Back2Health badanie to jest niezbędne dla dalszego prawidłowego realizowania celu terapii.
§ 20. 3. W przypadku odmowy wykonania badania, zatajenia jego wyników, bądź korzystania przez Pacjenta równolegle z terapii w innym ośrodku bez powiadomienia o tym fakcie Back2Health zastrzega sobie prawo do odmowy kontynuacji prowadzenia Pacjenta.
§ 21. W uzasadnionych przypadkach specjalista może zwrócić się do Pacjenta z prośbą o możliwość wykonania zdjęcia albo nagrania procesu leczenia.
§ 22. 1. Do obowiązków Pacjenta należy:
przestrzeganie Regulaminu Organizacyjnego;
przestrzeganie zakazów i wytycznych określonych w podmiocie;
nie przekraczanie obszarów wydzielonych wyłącznie dla Back2Health, w tym
Rejestracji;
przestrzeganie zasad higieny osobistej;
szanowanie mienia Back2Health.
§ 22. 2. Korzystanie przez pacjentów z telefonów komórkowych powinno się odbywać w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych pacjentów i personelu medycznego. Zabrania się prowadzenia rozmów telefonicznych w czasie wizyt.
§ 22. 3. Za zgodą osoby udzielającej świadczenie możliwe jest nagrywanie lub robienie zdjęć przez Pacjenta albo jego opiekuna.
§ 23. Dokumentacja medyczna prowadzona jest w sposób zapewniający ochronę i poufność danych oraz dostęp wyłącznie dla osób uprawnionych /upoważnionych.
§ 24. Podmiot zapewnia odpowiednie warunki zabezpieczające dokumentację przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą i dostępem osób nieupoważnionych, a także umożliwiające jej wykorzystanie bez zbędnej zwłoki.
§ 25. 1. Dokumentacja medyczna wydawana jest na wniosek Pacjenta w ciągu 7 dni.
§ 25. 2. Back2Health nie pobiera opłaty za wydanie dokumentacji medycznej.
§ 25. 3. Na wniosek Pacjenta możliwe jest przesyłanie dokumentacji drogą elektroniczną.
§ 26. 1. Świadczenia zdrowotne udzielane w Back2Health są dla Pacjenta odpłatne i nie są refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
§ 26. 2. Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne dostępna jest na stronie www.back2health.pl w zakładce „Cennik”. Informację na ten temat można też uzyskać w podmiocie leczniczym.
§ 26. 3. Opłata uiszczana jest po wizycie. W przypadku zakupu karnetu opłata uiszczana jest z góry.
§ 26. 4. Opłata za świadczenia możliwa jest gotówką lub karta na Rejestracji albo przelewem – na podstawie wystawionej przez Back2Health faktury.
§ 26. 5. Zwrot środków za opłacone, a niedoszłe do skutku wizyty następuje na podstawie paragonu, faktury VAT lub dowodu wpłaty KP.
§ 26. 6. Za zrealizowane, odbyte i opłacone przez Pacjenta wizyty fizjoterapeutyczne, zwrot opłat nie jest możliwy.
§ 26. 7. Wizyta w terminie ponad roku od poprzedniej konsultacji traktowana jest jako ponowna konsultacja w cenie konsultacji u danego terapeuty.
§ 27. W przypadku braku zapłaty za kolejne etapy terapii Back2Health może odmówić wykonania dalszych działań związanych z terapią Pacjenta.
§ 28. 1. W przypadkach losowych, środki wpłacone przez Pacjenta, a niewykorzystane w trakcie terapii mogą być zwrócone osobom upoważnionym, rodzinie lub opiekunom Pacjenta.
§ 28. 2. Pacjent może odwołać wizytę bez żadnych konsekwencji:
§ 28. 3. W przypadku nieodwołania wizyty i nie przybycia na umówiony termin, z przyczyn leżących po stronie Pacjenta, Back2Health obciąża Pacjenta opłatą w wysokości 50% opłaty za świadczenie określone zgodnie z Cennikiem, o którym mowa w § 26 ust. 2, a w przypadku karnetu – Back2Health pobiera opłatę tak, jakby wizyta doszła do skutku.
§ 29. 1. Po wykupieniu karnetu Back2Health może zwrócić środki za wykupione
i niewykorzystane wizyty. Dokonując rozliczenia Back2Health nie uwzględnia zniżek i rabatów, jakie były przyznane Pacjentowi z tytułu wykupu karnetu.
§ 29. 2. Zwrot środków następuje w ciągu 7 dni.
§ 30. 1. Skargi i zastrzeżenia mogą być zgłaszane:
§ 30. 2. Skargi i zastrzeżenia rozpatrywane są w terminie nie dłuższym niż 30 dni i załatwiane są w formie tożsamej, jak złożona skarga (ustnie, pisemnie albo w drodze mailowej), chyba że Pacjent wniesie o odpowiedź w innej formie.
§ 31. Pacjent ma prawo do złożenia skargi do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
§ 32. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie Organizacyjnym stosuje się przepisy ogólne, w tym ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej oraz ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.